Dacă te-ai întrebat vreodată din ce motiv două persoane care mănâncă aceleasi alimente la aceleasi ore si în aceeasi cantitate obțin rezultate diferite (una este energică, suplă, iar cea de-a doua se îngrasă văzând cu ochii, având o stare de sănătate deloc îmbucurătoare) află că principalul motiv este combinarea corectă a alimentelor.

Beneficiul unui plan corect de alimentație îl reprezintă optimizarea proceselor digestive, intensificarea arderilor metabolice, permițând-ne asimilarea nutrienților si suplimentarea rezultatelor obtinute din programul tău de antrenament.

Balonarea, oboseala, scăderea imunității, lipsa de energie, refluxul gastric,indigestia, etc sunt doar câteva semne care ar trebui să te ducă cu gândul la o reactualizare a obiceiurilor alimentare pe care le-ai adoptat. Învățând să combini corect alimentele, vei usura munca organismului tău, astfel încât acesta va avea posibilitatea să îți furnizeze toată energia de care ai nevoie pentru activitățile tale.

Mai jos îți voi prezenta câteva reguli de combinare a alimentelor:

Combinații istețe:

  • Proteine + Grăsimi+ Verdețuri frunzoase+Legume fără amidon
  • Nuci+ semințe
  • Nuci+ Avocado+Verdețuri (țelină, slată verde,etc)
  • Amidoane (cereale, cartofi, paste, orez, ) + Leguminoasele (mazăre, năut, fasole, linte)

*Evită să consumi două tipuri de proteină (ex: carne+ brânză sau carne+leguminoase) la aceeasi masă, pentru că stomacul nu le poate digera în acelasi timp.
*Combină alimentele dulci doar între ele sau cu alimente sub-acide (mango, pere, curmale, fructe de pădure,etc)

Combinații neinspirate:

  • Proteine + Îndulcitori sau Fructe
  • Amidoane + Fructe actide sau avocado
  • Mai multe feluri de mâncare la aceeasi masă
  • Desertul după  masă
  • Fructe acide+ Fructe dulci
  • Sucuri de fructe/legume + alte alimente consumate la o masă.

*Bea apă la masă, iar sucurile consumă-le ca pe niste alimente, nu simple lichide.
*Consumă fructele proaspete pe stomacul gol
*Pepenele se consumă individual, combinat cu alte alimente îngreunează digestia.

Câteva excepții:

Lamaia  se combină cu amidoanele, legumele&verdețurile, proteine si grăsimi
Avocado se combină cu fructele sub-acide
Castravetii se combină cu grasimile
Rosiile se combină cu amidoanele, legumele si verdețurile si grăsimile

în tabelele de mai jos   veți găsi timpul aproximativ de digestie pentru diverse tipuri de legume, verdețuri, proteine,  fructe si sucuri.

Pentru optimizarea digestiei încearcă să ții cont de tipsurile alimentare de mai sus, consumă minim 2.5 l de lichide zilnic  si vei observa că obiectivele tale fitness nu vor mai fi atât de greu de atins.

Health is wealth,

pe curând