L-V: 07:00 - 22:00 S-D: 08:00 - 14:00
Telefon: +40.0350.409.773
L-V: 07:00 - 22:00 S-D: 08:00 - 14:00
Telefon: +40.0350.409.773
Blog
11
06
2013

Surse de energie pentru activitatea musculara

By Mircea 0

Timp indelungat s-a crezut ca sursa directa de energie a contractiei musculare este formarea de acid lactic din glicogenul existent in muschi sau alte depozite din organism. Studiile stiintifice realizate sugereaza ca anergia eliberata in cursul formarii acidului lactic nu poate constitui sursa directa pentru cotractie musculara.

In 1935, savantul Lohman a descoperit un fapt deosebit de important: in mai toate tesuturile sursa energetica directa a activitatii musculare este acidul adenozintrifosforic ( ATP ). Stocarea energiei se face in legaturi chimice normale, numite macroergice, situate la nivelul ultimilor doi radicali fosfat, ATP-ul se scindeaza si se reface incontinuu, avand rol de carburant celular principal.

Acidul lactic si crampele musculare

Ce inseamna de fapt acidul lactic si care este rolul sau? Din propria experienta consider ca acidul lactic sta la baza crampelor musculare. Pe de alta parte am observat ca aceste crampe apar de cele mai multe ori la sfarsitul antrenamentului sau la inceputul sau. La incepatori se stie ca nivelul acidului lactic este mai ridicat decat la cei antrenati. Cu toate acestea, stiintific vorbind nu s-a stabilit 100% daca acidoza lactica este cauza directa a crampelor musculare ce apar in timpul antrenamentelor, pentru ca ele apar atunci cand nivelul acidului lactic nu este foarte mare.

Acidul lactic il veti simti prin senzatia de durere provocata in timpul contractiei muschiului. Pe de alta parte, am avut crampe musculare si cand am depus un efort prelungit, atunci cand acidul lactic este scazut.

Sursa de energie aeroba

Pentru eforturile de zi cu zi ce depasesc 3 – 5 minute sursa de ATP, adica sursa de energie se obtine prin degradarea glucozei, acizilor grasi si a unor aminoacizi. Oxigenul adus in sange se combina cu hidrogenul, formand apa, reactie insotita de eliberarea unei mari cantitati de energie.

In perioada de sezon competitional se recomanda alimentatie speciala, bogata in glucide si proteine. Utilizarea lipidelor in eforturile prelungite se recomanda in perioada de extrasezon, cand se realizeaza o acumulare de masa musculara, iar pentru asta este necesar un efort de durata.

In concluzie, in functie de perioada de pregatire in care va regasiti se recomanda diferite regimuri alimentare.

author: Mircea

Comment
0

Leave a reply