L-V: 07:00 - 22:00 S-D: 08:00 - 14:00
Telefon: +40.0350.409.773
L-V: 07:00 - 22:00 S-D: 08:00 - 14:00
Telefon: +40.0350.409.773
Blog
05
12
2016

Alimentatia si sarbatorile ?

By mircea 0

Mai sunt aproape doua saptamani pana la inceputul sarbatorilor de iarna si ne-am gandit ca ar fi util un articol in care sa gasiti cateva sfaturi in ceea ce priveste alimentatia sanatoasa si ce trebuie sa faceti in aceasta perioada pentru a nu avea probleme de sanatate.

Problemele de sanatate pot sa apara la foarte putin timp dupa masa (de la cateva minute la cateva ore) sau pot sa apara in timp.

Dupa cum stiti, in perioada sarbatorilor de iarna, singurul lucru care nu lipseste din casele oamenilor este mancarea.

Daca pana in acest moment ati reusit sa va mentineti silueta printr-o alimentatie sanatoasa si prin sport, aceasta perioada poate sa fie una foarte grea pentru Dumneavoastra.

Ultimul lucru pe care il doriti este sa abuzati de dulciuri si de alte alimente cu valoare calorica mare.

Se cunoaste ca aceasta perioada este plina de tentatii si ca seamana cu un maraton printre prajituri, placinte, fripturi, carnati, maioneza si multe altele. Problema este ca multe persoane nu stiu cum sa faca fata acestor tentatii si ajung sa manance si sa bea absolut orice.

Acest comportament este ajutat de spiritul de turma, de diversitatea culinara din aceasta perioada si de starea de spirit.

In continuare vom incerca sa va ajutam sa treceti cu bine, fara sa va abtineti de la nimic, de perioada sarbatorilor de iarna.

ce sa mancam de sarbatori
1. Poate ca cea mai mare greseala facuta de multe persoane este aceea ca incep o dieta inainte cu cateva saptamani. Logica lor este urmatoarea: dau cateva kilograme jos in aceasta perioada pentru a face loc kilogramelor acumulate in perioada sarbatorilor. Acest lucru este fals!

Dupa o perioada de dieta inaintea sarbatorilor este posibil sa cresteti in greutate mult mai mult decat daca ati fi continuat fara aceasta dieta. Tot ce trebuie sa faceti este sa aveti o dieta echilibrata inainte de sarbatori si in timpul sarbatorilor sa fiti cumpatati.

2. Nu sariti peste mese in ziua in care participati la mese festive. Ar trebui sa nu sariti niciodata peste mese. Nu va ganditi ca daca sariti peste masa de pranz o sa pastrati acele calorii pentru ospat. Nu este corect. Este posibil sa va scada pofta de distractie si datorita faptului ca sunteti foarte infometati sa mancati fara masura.

3. Nu mergeti la petreceri fara sa mancati ceva acasa. Nu trebuie sa mancati foarte mult ci doar sa gustati ceva pentru a va potoli foamea. Este recomandat un iaurt cu cereale integrale sau alte alimente bogate in fibre. Fibrele dau senzatia de satietate si astfel o sa consumati mai putine alimente in timpul petrecerii.

4. Limitati consumul de bauturi alcoolice si racoritoare. Puteti consuma apa minerala cu lamaie, un pahar de vin. Incercati sa nu consumati bauturi dietetice pentru ca au multe efecte nedorite.
Consumul de bauturi alcoolice are cel putin doua dezavantaje:
– bauturile alcoolice au calorii
– dupa cateva pahare este mult mai greu sa va controlati poftele

5. Incercati ca in saptamanile premergatoare sa aveti o alimentatie sanatoasa si sa nu calcati stramb(nu dieta). In caz ca nu ati calcat stramb, in timpul petrecerii puteti sa va “premiati” cu cantitati mici din orice aliment doriti.

6. Aduceti la petrecere o mancare sanatoasa. Aceasta va fi apreciata de gazda si de oaspeti.

7. Nu incepeti sa va umpleti farfuria pana nu ati analizat toate optiunile si atunci cand ati gasit alimentele care va intereseaza puteti incepe sa le adaugati, in cantitati mici, pe farfuria Dumneavoastra.

8. Incercati sa consumati cat mai putine alimente ce contin sosuri, maioneza sau grasime.

9. In timpul mesei si intre bauturi consumati multa apa pentru a nu va deshidrata si pentru a reduce consumul de alimente si alcool.

10. In perioada sarbatorilor de iarna foarte multe persoane obisnuiesc sa isi umple farfuria si sa petreaca toata ziua in fata televizorului. Nu faceti acest lucru si in schimb incercati sa iesiti la o plimbare de macar 15-20 de minute. Exercitiul fizic mentine starea de spirit, ajuta sistemul digestiv si va mentine in forma.

Concluzia este ca puteti sa va bucurati de sarbatorile de iarna si de mancarurile specifice perioadei. Tot ceea ce trebuie sa faceti este sa va ganditi inainte sa mancati si nu invers. Nu lasati alte persoane sa va forteze sa mancati!

Sarbatori fericite!!

author: mircea